خانه  >    آموزش

 

 

 

 

کلیات

 

کلیات: رعایت بهداشت دهان و دندان برای جلوگیری از ایجاد بیماری های دندان – لثه و حتی بیماری های سیستمیک به شدت توصیه می شود. ارتباط بیماری های دندان و لثه با بیماری های ایسکمیک قلبی (سکته) - اندوکاردیت (عفونت لایه داخلی قلب) بیماری های تنفسی - سرطان و زایمان زودرس در مادران باردار به اثبات رسیده است.

رعایت بهداشت فردی دهان و دندان به بیان علمی با عبارت "کنترل پلاک" مطرح می شود. کنترل پلاک به معنای برداشتن مداوم پلاک های میکروبیال و جلوگیری از تجمع آن روی سطوح دندان بافت کناری لثه می باشد.به بافت نگهدارنده و اطراف دندان، بافت perio-dontal می گویند.پلاک های میکروبیال علت اصلی بیماری های پریودنتال و پوسیدگی دندان می باشد .

 

 

 

 

 

 

 

آموزش مسواک زدن

 

آموزش مسواک زدن: مسواک زدن جز لاینفک و اصلی رعایت بهداشت دهان و دندان می باشد و روش های دیگر باید در کنار مسواک زدن استفاده شود. بعضی متخصصین توصیه می کنند بعد از خوردن هر وعده غذایی باید از مسواک استفاده شود. درکمترین حالت مسواک زدن حداقل روزی دوبار توصیه می شود. بهترین مسواک آن است که به شما این قابلیت را بدهد تا با آن به تمام سطوح دندان دسترسی داشته باشید. مسواک ها از لحاظ اندازه، طراحی، سختی و جنس پرز متنوع می باشند. پرزهای مسواک Bristle نام دارند.برای بزرگسالان سر مسواک باید حدود 1.5 سانت عرض و 2.5 سانت طول داشته باشد. هر چه مسواک بزرگتر باشد کنترل آن در استفاده سخت تر خواهد بود اندازه دست مسواک به قدری باید باشد که به راحتی در دست قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

نخ دندان

 

نخ دندان:  اولین روش توصیه شده استفاده از نخ دندان است. این حالتی است که بسیاری از افراد به آن توجه ندارند. ایجاد کردن عادت روزانه استفاده از نخ دندان در طول زندگی به سختی قابل دست یابی است. با این حال استفاده از آن برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و بیماری های لثه بسیار اهمیت دارد. نخ دندان باید حداقل روزی یکبار بعد از مسواک زدن قبل از خواب استفاده شود. برای استفاده از آن نخ دندان را از محفظه به اندازه حدود

 

 

 

 

 

 

Oral irrigation

 

Oral irrigation : راهی ساده و موثرتر به جای استفاده از نخ دندان و اینتردنتال براش است. این دستگاه که برای استفاده خانگی طراحی شده است ، آب را با فشار وبه صورت ضربه ای به سطوح دندانی پرتاب می کند. با استفاده از آن پلاک های میکروبی و مواد باقی مانده به طرز موثر تری از مسواک و دهانشویه ها از محیط دهان پاک می شوند. هنگامی که در کنار مسواک استفاده شود، می تواند به طرز چشمگیری به سلامت بافت نگهدارنده دندان و لثه با کاهش پلاک های میکروبی و جرم در کنار کاهش التهاب و عمق پاکت های اطراف دندان کمک کند.

 

 

 

 

 

 

 

آموزش استفاده از دستگاه waterpik WP-861

861

 

آموزش استفاده از دستگاه waterpik WP-70

70

 

آموزش استفاده از دستگاه waterpik WP-300

300

 

آموزش استفاده از دستگاه waterpik WP-360

360

 

آموزش استفاده از دستگاه waterpik WP-450

450

 

آموزش استفاده از دستگاه waterpik WF-02

w02

 

آموزش استفاده از دستگاه waterpik WP-100

100

 

آموزش استفاده از دستگاه waterpik WP-900

900

 

آموزش استفاده از دستگاه waterpik WP-660

660

 

 

 
 
logotop
logotop
logotop
logotop
logotop
logotop
logotop
 
 
 
کلیه حقوق مطالب این وب سایت محفوظ میباشد و هرگونه استفاده از مطالب سایت منوط به اجازه شرکت آبادیس طب امروز میباشد.
 
 
 
Top